Ο Στέλιος Ράμφος μιλά «ευθέως» με τον Κ. Μπογδάνο στον Σκάι (10 01 13)

Ο Στέλιος Ράμφος καλεσμένος του Κωνσταντίνου Μπογδάνου στην εκπομπή του Σκάι » Ευθέως » αναλύει τις γενεσιουργές αιτίες των πολιτισμικών αγκυλώσεων της κουλτούρας μας  όπως αποτυπώνονται στην νοοτροπία μας και προσπαθεί να τις εντάξει στην εικόνα της σημερινής κρίσης που διέρχεται η χώρα μας.

10 thoughts on “Ο Στέλιος Ράμφος μιλά «ευθέως» με τον Κ. Μπογδάνο στον Σκάι (10 01 13)

  1. Εκείνος που σε έριξε στο πηγάδι, δε μπορεί να είναι και εκείνος που θα σε βγάλει… με μοναδική εξαίρεση το ενδεχόμενο να του πούνε ότι σε λίγο καιρό θα πεθάνει…

    Πάτος και οροφή είναι κάτι που δημιουργούμε, δεν είναι δεδομένα. Μπορεί να υπάρξει και η ζουγκλοειδής κατάσταση, η οποία στην περίπτωση της χώρας μας δεν έχει ακόμα επέλθει. Όταν το σύστημα της κοινωνίας που προστατεύει από την ζουγκλοποίηση αρχίσει να φθείρεται, τότε τα αντανακλαστικά της ζούγκλας επικρατούν.

    Συγκρούσεις με τους θεσμούς επιδιώκουν οι λαϊκιστές, όπου θεσμοί είναι τα όρια που μπαίνουν στις πράξεις των ανθρώπων οι οποίοι έχουν ανάγκη να συνυπάρξουν. Ο λαϊκισμός χρειάζεται σε εκείνους τους ανθρώπους που έχουν την ανάγκη να τους φταίνε οι άλλοι. Πρέπει να μαραθεί το γεγονός «το συμφέρον της οικογένειάς μου = το συμφέρον του κράτους».

    Η φορά των πραγμάτων σε περιόδους κρίσης αλλάζει συμπεριφορές που κράταγαν δεκαετίες. Όταν λοιπόν μάθεις ότι πεθαίνεις αύριο, τότε κάνεις οικονομικές συναλλαγές χρήσης χρόνου με τον εαυτό σου. Μπορεί να χρειάζεται άπειρο χρόνο αυτό, αλλά κάθε στιγμή γίνεται η αρχή.

    Το αποκρουστικό στοιχείο της βαρβαρότητας του ρατσισμού είναι ότι μετατρέπει τον άνθρωπο σε ον χωρίς μοναδικότητα. Τον αντιμετωπίζει ως είδος και όχι ως μοναδική οντότητα. Ο αντίπαλος ως είδος μας απαγορεύει το συναίσθημα. Η βαρβαρότητα απευθύνεται σε φοβικούς από φοβικούς. Δε υπάρχει δικαιοσύνη όταν επικρατεί η θεωρεία της κοινωνικής νομοτέλειας, η οποία ορίζει τις αέναες συγκρούσεις των τάξεων, γιατί δικαιοσύνη είναι τα όρια της πράξης. Για να ζήσουμε σε μια κοινωνία πρέπει να έχουμε κανόνες. Όταν υπερισχύσει η δύναμη, τότε η κοινωνία οδεύει προς την ζούγκλα.

    Όταν δεν τα βρίσκεις με τον εαυτό σου ψάχνεις να βρεις εξωτερικούς εχθρούς. Η ανικανότητά μας να αναλάβουμε ευθύνη οφείλεται στο ότι είμαστε συνεχώς έτοιμοι να την επιρρίψουμε σε άλλους. Αδιαφορούμε για το παρόν και όλη μας η ιδιοφυία εξαντλείται στον γυρισμό.
    Το στοίχημα που δεν βάζουμε είναι ότι έχουμε μεγάλη απέχθεια στο παρόν και όλα τα κάνουμε για να γυρνάμε με ζαβολιές στο παρελθόν που μας παρέχει ασφάλεια.

    Μου αρέσει!

  2. Ο Σ. Ράμφος πάντοτε περιεκτικός και διεισδυτικός μας φωτίζει γνωστές και άγνωστες πλευρές της κοινωνικής μας συμπεριφοράς δίνοντάς μας χρήσιμες »κατευθύνσεις» και ερμηνείες.
    Σχετικά με τα ΜΜΕ που τον φιλοξενούν… θα ήθελα να πω ότι χρειάζεται να αποφεύγει τις »ερωτήσεις φωτογραφία» που οι δημοσιογράφοι, για δικούς τους λόγους, του »πετούν» στο δρόμο του διαλόγου.
    Με εκτίμηση προς όλους, Α.Λ.

    Μου αρέσει!

  3. Θέλω να πιστέψω τον Ράμφο, με ανακουφίζει μάλιστα το να τον πιστέψω. Με ανακουφίζει να αναλάβω τις ευθύνες μου, εκείνο το 30% που πρέπει να επιμεριστεί κλπ. Φοβάμαι ότι το άλλο 70% θα ανακουφιστεί ακόμη περισσότερο που θα αναλάβουμε εμείς οι του 30% και τις δικές του ευθύνες. Σκέφτομαι πονηρά ή μήπως δεν είμαι αφελής;

    Μου αρέσει!

  4. Η νεωτερικότητα λέει ο κ. Ράμφος έχει μειώσει τη φτώχεια, άρα και τώρα που αυξάνεται η φτώχεια, δεν χρειάζεται να ανησυχούμε διότι πάλι η φτώχεια θα είναι μικρότερη από την αντίστοιχη των προνεωτερικών κοινωνιών… Ακόμα κι αν το ποσοστό των ανθρώπων που ζουν κάτω από το, σχετικό πάντοτε, όριο της φτώχειας φτάσει το 50%, πάλι καλύτερα θα είμαστε, ισχυρίζεται. Ωστόσο, το να μένουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι στον δρόμο, να είναι δηλ. άστεγοι και να κοιμούνται στο δρόμο κλπ., δεν ήταν μέχρι πρότινος χαρακτηριστικό της ελληνικής κοινωνίας. Είτε διότι ήταν προνεωτερική είτε για άλλους λόγους. Αντιθέτως ήταν χαρακτηριστικά άλλων νεωτερικών-προηγμένων κοινωνιών, βλ. ΗΠΑ, Γαλλία κ.α. Το να μιλάει τόσο άνετα για την αύξηση της φτώχειας στην Ελλάδα, στα όρια του κυνισμού, δεν προδίδει ευαισθησία αν μη τι άλλο. Προφανώς δεν ξέρει τι πάει να πει φτώχεια. Ίσως θεωρεί ότι φτωχός και πλούσιος είναι τόσο φυσιολογικά πράγματα όσο τα να είσαι κοντός ή ψηλός. Ο κ. Ράμφος ήταν αριστερός, έγινε χριστιανός, είναι νεοφιλελεύθερος. Ίδωμεν…

    Μου αρέσει!

  5. Είναι τουλάχιστον λυπηρό (αν όχι ύποπτο) που ένας στοχαστής σαν τον κ. Ράμφο επικυρώνει τον πρόστυχο χαρακτηρισμό της «ευχάριστης έκπληξης» που αποδίδουν πληρωμένες δημοσιογραφικές πένες στον πρωθυπουργό αυτής της χώρας.

    Μου αρέσει!

  6. Κρίμα για έναν μεγάλο στοχαστή να «εκφυλίζει» την κοινωνία, να «εκπορνεύει» την Ελληνική ιστορική ιδεοπροσωπία μας μέσα σε αυτήν την κατάντια πια που λέγεται Ευρώπη και να παρουσιάζεται τελικά ως υπέρμαχος της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Σίγουρα υπάρχουν ευθύνες στον κοινωνικό ιστό, σίγουρα πρέπει να αναθεωρήσουμε πολλά θέματα στην ευρυθμία και λειτουργιά της Ελληνικής κοινωνίας μας αλλά δεν ξέρω ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη? Αυτός που μεθοδεύει τα πράγματα η αυτός που τρέφεται και συντηρεί τα σχέδιά του? Πόσοι θα πρέπει να πεθάνουν για να απαρνηθούμε τον «λαικισμό»? Οι οδηγούντες αυτού του τόπου τί έκαναν για να φέρουν την αλλαγή, την ανάταξη? Ποίος μας κοιμίζει και ποιος μας καταδιώκει? Ποιος επιτρέπει και ποιος μας εμπαίζει? Ποια ΜΜΕ είναι ταγμένα στον διαχωρισμό της κοινωνίας και στην διάλυση της συνεκτικότητας?

    Μου αρέσει!

  7. ειναι παντοτε σημαντικα και αληθινα και επικαιρα που λεει αυτος ο σπουδαιος ανθρωπος και απο τους ελαχιστους ειλικρινεις στην εποχη μας,
    ΟΜΩΣ δεν το θεωρησα σοφο εκ μερους του να δεχεται να συνομιλησει με καποιον Μπογδανο του ΣΚΑι,δηλαδη να συνομιλησει με ενα αδειο βαρελι.

    Μου αρέσει!

  8. πεθάνουν για να απαρνηθούμε τον “λαικισμό”? Οι οδηγούντες αυτού του τόπου τί έκαναν για να φέρουν την αλλαγή, την ανάταξη? Ποίος μας κοιμίζει και ποιος μας καταδιώκει? Ποιος επιτρέπει και ποιος μας εμπαίζει? Ποια ΜΜΕ είναι τα

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s