O Στέλιος Ράμφος στο Mega 30-10-12. Το Ελληνικό πρόβλημα. Ενας μεθοδικός και συστηματικός ευνουχισμός.

Τα τελευταία 190 χρόνια ήταν μια τεράστια αγωνία να καταλάβουμε όχι μόνο με όρους αίματος και  εμπιστοσύνης, τη συνοχή της κοινωνίας αλλά και με όρους ευθύνης. Εμείς ξέρετε είμαστε ένας παράξενος ας πούμε πολιτισμός που έχει πολύ έντονο το θρησκευτικό του αίσθημα και δεν είναι κακό αυτό αλλά έχει μόνο αυτό. Όταν έχεις πολύ έντονο θρησκευτικό συναίσθημα και τα αφήνεις στο έχει ο Θεός όλα, επομένως και οι ελπίδες σου έχουν έναν χαρακτήρα θρησκευτικό, το οποίο σημαίνει ότι αυτές οι ελπίδες οι μεταφυσικές σκοτώνουν τη  ευθύνη. Η ευθύνη είναι η διαχείριση της πραγματικότητος με όρους και ιδανικών, και πρακτικών, αναγκών ας πούμε. Επομένως υπάρχουν τέτοιου είδους μηχανισμοί τους οποίους καλώς η κακώς η κοινωνία μας δεν έχει αναδείξει ώστε να βοηθηθούν οι πολιτικοί. Γιατί οι πολιτικοί εν τινι  μέτρω μοιάζουν με τους εκλογείς των ας πούμε.

– Εν τινι μέτρω όμως έτσι δεν είναι;

– Εν τινι μέτρω γιατί βάζουν και το προσωπικό ταλέντο.

– Διότι υποτίθεται ότι και ο ρόλος τους είναι και διαφορετικός, είναι να καθοδηγούν.

– Υποτίθεται, αλλά μια κοινωνία που καταλαβαίνει συγγενικά τα πράγματα, μόνο με πελατειακή σχέση προχωράει.

– Και ένας πολιτικός που βλέπει το μέλλον καταργεί την πελατειακή σχέση αυτή.

– Αυτός λοιπόν ο πολιτικός που βλέπει το μέλλον, η θα έχει την τύχη ενός πολιτικού που θα πάθει ότι έπαθε ο Τρικούπης και στη θέση του εξελέγη κάποιος ασήμαντος βουλευτάκος ονόματι Γουλιμής, η δεν ξέρω τι άλλο θα του τύχει. Εν πάση περιπτώσει είναι ένα δύσκολο θέμα.

– Πως το είπατε αυτό, όταν μια κοινωνία καταλαβαίνει τι σχέσεις έχει μόνο πελατειακά;

– Όταν  μία κοινωνία έχει μόνο συγγενικές σχέσεις, τότε μοιραία στο πελατειακό πάει. Όταν ήμουν μικρός εγώ, οι βουλευτές μεταξύ των άλλων πραγμάτων που έκαναν, έπαιρναν τα ούρα για εξέταση από τα σπίτια. Στα χωριά για να εκλεγούν, έπαιρναν τα ούρα από τα σπίτια γιατί ο χωριάτης  δεν μπορούσε να πάει στο νοσοκομείο, αυτές τις δουλειές κάναν οι άνθρωποι. Δηλαδή μιλάμε και για πολιτισμικές δυσκολίες τις οποίες πρέπει και να κατανοήσουμε αλλά και να διορθώνουμε ας πούμε σιγά, σιγά. Δηλαδή να υπάρχει μια αυτοσυνείδηση της Ελίτ της κοινωνικής, η οποία να βοηθάει και τους πολιτικούς να ξέρουν ας πούμε τι πρέπει να κάνουν. Αντί αυτού, προσαρμόζεται στη συντηρητική μας κοινωνία ο πολιτικός, και η άσκηση της πολιτικής σήμερα στο βάθος έγκειται σε ένα πράγμα, χωρίς αυτό βεβαίως να διαιωνίζεται υποχρεωτικά. Να κάνουν ότι αλλάζουν τα πράγματα, και να μην αλλάζει τίποτα.

– Αυτό που λέτε είναι πολύ σωστό και το βλέπουμε όλοι μας.

– Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα έχουμε ας πούμε μια άνοδο της αντιπολιτεύσεως επί παραδείγματι, η οποία δεν θέλει να αλλάξει τίποτα. Και μια πτώση η μία στασιμότητα ας πούμε του κυβερνητικού συνασπισμού, ο οποίος τρομάζει γιατί πρέπει να αλλάξουν πράγματα. Είμαστε μια κοινωνία λοιπόν, που δεν έχει λύσει την εσωτερική ψυχολογική της κατάσταση  δεν ξέρει ακριβώς τι σημαίνει προχωράω και τι σημαίνει μένω πίσω κι αυτό είναι πρόβλημα. Θα μπορούσαμε ας πούμε να πούμε πολύ απλά, ποιό είναι  το πρότυπο σχηματικά , τι θα θέλαμε να δείχνει ακριβώς ότι προκόβει η κοινωνία μας. Για μένα είναι ένα απλό κριτήριο, ένα απλό κριτήριο όμως είναι. Να μπορούσαμε να δούμε τη στιγμή εκείνη που το νεαρό παιδί προκόβει με το σπαθί του, όπως προκόβει όταν πηγαίνει στην Αγγλία, ο Ρωμιός. Αν αυτό το πράγμα γίνει,  έχει αλλάξει η Ελλάδα. Ο νέος που σήμερα ευνουχίζεται συναισθηματικά για να ενσωματωθεί στο σύστημα και να διατηρεί αυτή τη λάσπη, από τη στιγμή που πηγαίνει στην Αγγλία ξαφνικά την Γαλλία την Αμερική…

– Αυτό κύριε Ράμφο στην  Ελλάδα θα γίνει τον επόμενο αιώνα

– Δεν έχει σημασία ας το προγραμματίσουμε άλλα να ξέρουμε ότι αυτό είναι το ελληνικό πρόβλημα. Ένας μεθοδικός και συστηματικός ευνουχισμός.

21 thoughts on “O Στέλιος Ράμφος στο Mega 30-10-12. Το Ελληνικό πρόβλημα. Ενας μεθοδικός και συστηματικός ευνουχισμός.

  1. Επομένως ξεκινάμε με το εξής αποκαλυπτικό: η κατάργηση των κοινωνικών επιδομάτων και οι μειώσεις των συντάξεων ΟΓΑ κτό έχουν την αιτία τους στη θρησκευτικότητα των Ελλήνων! Το «έχει ο Θεός» εγώ το καταλάβαινα μέχρι τώρα ως τρόπο να μην απελπίζεται ο άνθρωπος και να προχωρά στη ζωή του, όχι ως αιτία στασιμότητας και απόγνωσης. Και, επιτέλους, τι σχέση έχει η πίστη στο Θεό με τη διαφθορά και την κλεπτοκρατία; Πώς μπορεί να έχει; Και μην ξεχνάμε ότι η ζοφερή σημερινή κατάσταση διαμορφώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες όταν δηλ. το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων έχει εκτοπιστεί στο περιθώριο. Εξάλλου, η έννοια της ευθύνης είναι κατεξοχήν χριστιανικό χαρακτηριστικό. Η χριστιανική πίστη σε κάνει υπεύθυνο όχι μόνο για τη μεταθανάτια τύχη σου(δεν είμαστε Ισλάμ), αλλά για τον κόσμο ολόκληρο. Ο κ. Ράμφος περιφέρεται με μια ερμηνευτική συνταγή από κανάλι σε κανάλι (δηλ. το Μέγκα) και απλά περιπλέκει τα πράγματα.

    Μου αρέσει!

      • Μια ζωή ο Ελληνας είναι στο » Έλα μωρέ έχει ο Θεός » κάνω και ένα τάμα στην πιο πλούσια εκκλησιά της γης ( Παναγιά της Τήνου ) και έχω άφεση αμαρτιών . Αιτία στασιμότητας και μοιρολατρίας η χριστιανική πίστη. Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι και λοιπά οπισθοδρομικά … Ευτυχώς υπήρξε και ένας διαφωτισμός-αναγέννηση στην Ευρώπη που εμείς λόγω τουρκοκρατίας δεν τον ζήσαμε, αλλιώς θα ήμασταν σαν τους Αλλάχ ουάκμπαρ ακόμα .

        Μου αρέσει!

      • Και βέβαια μία από τις αιτίες τους είναι η θρησκευτικότητα των Ελλήνων.Διότι το “έχει ο Θεός” δημιουργούσε στρατιές εργαζομένων που αποδέχονταν να δουλέψουν χωρίς ένσημα, ή ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν πλήρωναν τις εισφορές τους. Αποτέλεσμα ένα ασφαλιστικό σύστημα που επεβίωσε με δανεικά και όχι από τον οβολό των εργαζομένων, ένα ασφαλιστικό σύστημα που παρείχε συντάξεις από τα 35 έτη ζωής στους «ασφαλισμένους», στις κόρες των Δ. Υ. επ’ αόριστον, και τώρα καταρρέει.

        Μου αρέσει!

    • «Εξάλλου, η έννοια της ευθύνης είναι κατεξοχήν χριστιανικό χαρακτηριστικό»
      πώς μπορεί μία πίστη η οποία σου λέει πως ό,τι κι αν κάνεις (πλην της εξύβρισης του αγίου πνεύματος) μπορείς να συγχωρεθείς και να ζήσεις δίπλα στον θεό στον παράδεισο, να προάγει την προσωπική ευθύνη; Στην ουσία σού δίνει moral get-out-of-jail-free-card να κάνεις ό,τι θέλεις. Διαβάστε παρακαλώ το παράδοξο του παραδείσου. BTW και το Ισλάμ και γενικότερα οι Αβραμικές θρησκείες έχουν τέτοια παραθυράκια. Κι αυτό γιατί αυτές οι θρησκείες δεν ενδιαφέρονται για τον υλικό κόσμο, αλλά για τον μεταθανάτιο.

      Μου αρέσει!

  2. Ενώ μου αρέσει η αναλυτική σκέψη του κου Ράμφου, και συμφωνώ στα περισσότερα, η εμμονή του στο ότι όποιος πρόλαβε τον κύριο είδε και οι υπόλοιποι πληρώστε τον λογαρισμό μου προκαλεί δυσφορία.
    Η ατιμωρησία του ημέτερου σ΄αυτή τη χώρα ανοίγει την όρεξη για παραβατικότητα και την επιθυμία να χωθεί κάποιος σε μιά ομάδα κατεργαρέων.

    Μου αρέσει!

  3. Πώς ερμηνεύεται η παρακάτω σημερινή είδηση από τα ως άνω λεγόμενα του κ. Ράμφου;
    «Καμία μείωση σε επιδόματα βουλευτών – κονδύλι 2 εκατ. ευρώ στο Ίδρυμα για τον Κοινοβουλευτισμό!
    Σύμφωνα με την Καθημερινή, και ενώ στον προϋπολογισμό του 2011 είχε εγγράφει 1 εκατομμύριο ευρώ για το συγκεκριμένο Ίδρυμα, στα «ψιλά γράμματα» του απολογισμού, καταγράφεται κονδύλι ύψους 2.570.000 ευρω.
    Ο προϋπολογισμός του ιδρύματος σύμφωνα με την εφημερίδα παραμένει απόρρητος και δεν δημοσιοποιείται…
    Την ώρα που σχεδιάζεται στο πλαίσιο της συμφωνίας με την τρόικα η κατάργηση σχεδόν όλων των επιδομάτων, οι βουλευτές διατηρούν αμείωτα το επίδομα γραφείου, τα έξοδα κίνησης, και την οικογενειακή παροχή τους…»

    Μου αρέσει!

  4. Όταν ο πιστός προσεύχεται και λέει: «Την πάσαν ελπίδα μου εις σε ανατίθημι, Μήτερ του θεού, φύλαξόν με υπό την σκέπην σου». Και ταυτοχρόνως διαμαρτύρεται για τη φτώχεια του, φοβάται μήπως χαρακτηρισθεί άπιστος ή ολιγόπιστος.

    Μου αρέσει!

  5. Οσες φορές οι αδικημένοι ανέλαβαν την εξουσία στην θέση των διεφθαρμένων καταπιεστών τους δεν αργησαν να γίνουν όμοιοί τους.Ακριβώς γιατι δεν υπήρχαν ιδανικά πανανθρώπινα…Το δρόμο αυτον τον έχουμε δοκιμάσει και …δεν βγαίνει.Ο δρόμος της τοποθέτησης του Στέλιου Ράμφου είναι κατα τη γνώμη μου αυτός που μπορεί να κάνει καλύτερο τον κόσμο….

    Μου αρέσει!

  6. Από την πλευρά μου θα συνιστούσα προσοχή και περίσκεψη στα λεγόμενα του κ. Ράμφου. Δεν γνωρίζω αν ο τρόπος που προσεγγίζει το Ελληνικό πρόβλημα είναι σωστός αλλά ούτε μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι είναι και λάθος διότι δεν τον έχω καταλάβει πλήρως και ούτε έχω διαβάσει και μελετήσει τα έργα του. Πάντως είναι ένας άνθρωπος που έχει αφιερώσει τη ζωή του στη μελέτη και τον στοχασμό (δείτε π.χ. συζητήσεις από το 99′ για την παιδεία με Κανέλη και Γιανναρά για να δείτε με τι προσήλωση τον ακούν). Η με την κυρία Φλέσσα στα Άκρα.

    Σε σχέση με τη θρησκευτικότητα νομίζω ότι ο ράμφος δεν αναφέρεται στο πως αντιλαμβανόμαστε τη θρησκευτικότητα σήμερα συνειδησιακά αλλά πως μέσα στους αιώνες η θρησκευτικότητα έχει επηρεάσει τον πολιτισμό μας και έχει οδηγήσει τις κοινωνικές μας σχέσεις ασυνείδητα. Πως κάποια πράγματα τα κάνουμε στη ζωή μας μηχανικά, έτσι επίσης έχουμε μάθει να οργανώνουμε τις κοινωνικές μας σχέσεις. Ο Ράμφος θεωρεί ότι ο τρόπος αυτός που έχουμε μάθει να συμπεριφορόμαστε και έχει αποτυπωθεί στον κοινωνικό βίο ανάγεται στην θρησκευτικότητα του λαού μας που πάει αιώνες πίσω (αν τον ερμηνεύω σωστά). Τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβάνομαι.

    Η ένοια της ευθύνης χριστιανικό χαρακτηριστικό; Η σωτηρία της ψυχής είναι χριστιανικό χαρακτηριστικό. Ο χριστιανισμός δεν έχει σχέση με την κοινωνική και πολιτική οργάνωση και αυτονόμηση του ανθρώπου (βλ. Κ. Καστοριάδη). Αυτά είναι στοιχεία που πρωτογνωρίσαμε επί αρχαίας ελληνικής δημοκρατίας όχι επί αφίξεως χριστιανισμού.

    Η ταπεινή μου γνώμη…

    Μου αρέσει!

  7. Έχω παρακολουθήσει αρκκετές εμφανίσεις του κυρίου Ράμφου στην Ττηλεόραση και είναι γεγονός ότι με τράβηξαν. Όμως φοβάμαι ότι πολλές φορές τα επιχειρήματά του ξεφεύγουν απο το »αξιόπιστο». Νοιώθω ότι μιλά επί παντός επιστητού, με κάποια υπερβολική αυτοπεποίθηση, σαν να απευθύνεται σε ανθρώπους υπανάπτυκτους πνευματικά και πολιτισμικά. πολλά απο όσα λέει είναι πρωτότυπα και ειδομένα από μιά άλλη σκοπιά, που κάνουν τον ακροατή να εντυπωσιαστεί.Όμως σπάνια τα όσα λέει έμπεριέχουν κάποια λύση στα όσα αναφέρεται.Είναι εγκεφαλικές συλήψεις- ίσως πρωτότυπες – εντυπωσιάζουν, αλλά δεν δίνουν κάτι απο το οποίο να πιαστείς και να σκεφθείς ή να λειτουργήσεις σαν άτομο, προς κάποια κατεύθυνση που να ελπίζεις ότι θα διορθώσεις κάτι. θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε »σοφιστείες» δηλαδή ωραιολογίες, αλλά χωρίς διδακτικό περιεχόμενο.
    Παράδειγμα τα περί του ισχυρισμού του οτι αίτιο της κακής διαχείρησης με τις επακόλουθες συνέπειες είναι η ΄΄Θρησκευτικότητα΄΄ των πολιτών.
    Έχω όμως κάποιες απορίες. η εν λόγω θρησκευτικότητα αφορά και τους Πανεπιστνιακούς διδασκάλους, τους Ανώτατους Δικασττές, τους ανθρώπους της Τέχνης, τους Ανθρώπους των Γταμμάτων – όπως ονομάζουν κάποιους που υποτίθεται ότι καθοδηγούν τον πολύ κόσμο΄ Αν ΝΑΙ, τότε τι προτείνει για μιά βαλτίωση της σημερινής κοινωνίας΄
    Μια όποια απάντηση θα ΄ηταν πολύ χρήσιμη για να κρίνουμε τις μςλλοντικές του αναλύσεις.
    Ταπεινά
    ΓΙΆΝΝΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ

    Μου αρέσει!

  8. Η ευθύνη είναι κατεξοχήν χριστιανικό χαρακτηριστικό: ο πιστός είναι υπεύθυνος για τον άλλον, και μάλιστα τον ξένο και αδύναμο, την κτίση κλπ. Έτσι γεύεται και τη σωτηρία, η οποία δεν είναι ατομική ανταμοιβή αλλά συνέπεια της αγάπης απέναντι στον άλλον, η οποία αγάπη δεν νοείται χωρίς ευθύνη.

    Μου αρέσει!

  9. Η Νεοελληνική αγραμματοσύνη των ανθρώπων που τελείωσαν τα κλειστά σχολεία της ΟΛΜΕ, αποφοίτησαν από τα κλειστά ΑΕΙ των Πελεγκρινοειδών και ανέθεσαν την ενημέρωση – διασκέδασή τους στους Λάκηδες δεν αφήνει και πολύ χώρο για να αναπνεύσουν οι τεκμηριωμένες και κρίσιμες επισημάνσεις του κ. Ράμφου. Παρόλα αυτά η Ελλάδα (επιτέλους) θα ενηλικιωθεί και αργότερα οι επόμενες γενιές (τις οποίες καλό είναι να τις σκεφτόμαστε κάπου κάπου έστω) θα βλέπουν με αηδία το σημερινό χρεωκοπημένο τέρας που δημιούργησαν ψηφοφόροι που έχουν πάρει διαζύγιο με την αυτοκριτική και την κοινή λογική και τώρα κρύβονται πίσω από το φερετζέ της «αγανάκτισης».

    Μου αρέσει!

  10. Η σκεψη της προσωπικης ευθυνης προς την κοινωνια και το να ειμαστε στην κοινωνια με την λογικη της αλληλεγγυης ειναι μια νοοτροπια που αν ο καθενας μας υιοθετουσε η ζωη μας γενικα θα επαιρνε αλλο νοημα, πιο ευγενικο. Ειναι μια λογικη που με ηρεμει μονο στην σκεψη…μακαρι να μπορουσαμε ως λαος να σκεφτουμε με αυτους τους ορους: αγαπη, αλληλεγυη, προσωπικη ευθυνη.

    Μου αρέσει!

  11. Στα πλαίσια της αποκοπής από την οικογενειακή σκέπη και της αυτόνομης ενηλικίωσης του ατόμου στη χώρα μας, όπως προτείνει ο Ράμφος, «Αλλάζει ριζικά το καθεστώς για τα οικογενειακά επιδόματα:

    – Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων θα καταβάλλεται βάσει κλιμακούμενου εισοδηματικού κριτηρίου.
    Οι οικογένειες που δικαιούνται το επίδομα αυτό, διαιρούνται αναλόγως του ισοδυνάμου εισοδήματος σε τέσσερις εισοδηματικές κατηγορίες, ως εξής:

    – έως έξι χιλιάδες ευρώ, που λαμβάνουν το πλήρες επίδομα, από 6.001- 12.000 ευρώ, που λαμβάνουν τα 2/3 του επιδόματος, και από 12.001- 18.000 ευρώ, που λαμβάνουν το 1/3 του επιδόματος.»
    Πιστεύω ότι από δω και στο εξής θα δοθούν οι ευκαιρίες να καταλάβουν άπαντες πόσο κακό κάνουν οι ελληνικοί στενοί οικογενειακοί δεσμοί και θα εκτοξευθούμε σε ένα ολοένα και πιο φωτεινό μέλλον…

    Μου αρέσει!

  12. Η ευθύνη είναι υπόθεση της συνείδησης.όχι της ορθόδοξης παράδοσης που το μόνο που κληροδότησε είναι ο αντι-φυσικός και αήθης ατομικισμός της σωτηρίας της ανάπηρης συναισθηματικότητας

    Μου αρέσει!

  13. Όταν ο Χριστός θυσιάζεται αντιπροσωπευτικά, εν ονόματι όλων, αναλαμβάνοντας την ευθύνην των άλλων, αυτό δεν καλλιεργεί την ευθύνη απέναντι στους άλλους -για όσους πιστεύουν σ’ αυτόν; Ας προσέχουμε τι γράφουμε, διότι πέραν της ανάπηρης συναισθηματικότητας(;), υπάρχει και η ανάπηρη νοημοσύνη-κριτική ικανότητα, η οποία μάλιστα φανερώνεται ευκολότερα…

    Μου αρέσει!

  14. πρέπει να αρχίσεις να διακρίνεις την γνώση απο την πίστη, δυο κόσμους εντελώς ασυμβίβαστους και να ξεριζώσεις τα ιδεολογήματα της ελληνορθοδοξίας και της κατατονικής ηθολογίας που ρέπουν στον εσωτερικό διχασμό.τότε ίσως συννενοηθούμε!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s