Με τον Φακό του Hellenic TV, ο Στέλιος Ράμφος από το Λονδίνο.

Στέλιος Ράμφος: …όταν υποτάσσεται το αίσθημα σε μια μυθική αντίληψη των πραγμάτων τότε το υποκείμενο παραμένει παιδί. Τότε το υποκείμενο μπορεί να παραμείνει βρέφος και ενώ οι ηλικίες περνάνε και μεγαλώνει, εκείνο παραμένει βρέφος, γιατί; Γιατί πρέπει να ζει τον κόσμο φαντασμαγορικά και όχι ιστορικά, με τις πρωτοβουλίες και την ενεργητικότητα του ανθρώπου που δημιουργεί χρόνο, και όχι, που είναι αντικείμενο ενός φαντασιώδους χρόνου, τέτοιου όπως διαπλάστηκε μέσα από τα ιστορικά δρώμενα. Επομένως κατοχυρώνεται πια τυπικά ένας τρόπος ζωής και λατρείας. Ο χρόνος, αντί να γεννάει, παραλύει και καθηλώνει, εάν δεν στρέφει και προς τα πίσω, οτις κουλτούρες οι οποίες ας πούμε ζουν με αυτόν τον χρόνο, και δεν μιλάω πια μόνο για την Ελλάδα σας είπα πριν, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ρωσία, είναι κοινά χαρακτηριστικά. Αυτό λοιπόν το στοιχείο μιας παράξενης ανακυκλώσεως το βλέπουμε και το ζούμε κυριαρχικά στις νοοτροπίες και τις συμπεριφορές των ανθρώπων γιατί ακριβώς αυτός ο μυθικός χρόνος είναι εκείνος που τις καθορίζει. Δεν είναι δηλαδή οι επιλογές πια της δημιουργικότητος, αλλά οι επιλογές μιας προσαρμογής, και μιας ας πούμε συμμορφώσεως, προς μια τυπική χρονικότητα, η οποία από εκεί και πέρα διαμορφώνει τους αντίστοιχους ψυχισμούς. Τα αποτελέσματα, είναι αποτελέσματα τα οποία μπορεί κανείς να εντοπίσει. Τα αποτελέσματα είναι λοιπόν, ότι ο άνθρωπος θέλει να γίνει δημόσιος υπάλληλος εύκολα, ο παθητικός, του αρέσει πολύ πια η δημοσιοϋπαλληλία, επομένως θα φτιάξει αχανές κράτος και θα χωθούν όλοι εκεί περιμένοντας, ας πούμε να επιβιώνουνε με όλα τα προνόμια ενός τέτοιου κράτους. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλες αυτές τις περιοχές οι γραφειοκρατίες με την μια η την άλλη μορφή ήταν κυρίαρχες, η υπαλληλία και η νοοτροπία η υπαλληλική, η απουσία συζητήσεων, ερεύνης επιστημονικής, κτλ, η άθλια παιδεία, ήταν χαρακτηριστικά σ όλες αυτές τις κουλτούρες. Έχουμε λοιπόν τέτοιου είδους χαρακτηριστικά, και βεβαίως έχουμε επίσης μια στενότητα η οποία συνδέει τους ανθρώπους και τη συμπεριφορά τους, με μορφές εντοπιότητος και συντεχνιακής ας πούμε αντιλήψεως, και βεβαίως έχουμε επίσης και μεγάλες παλινδρομήσεις. Όταν η χρονικότητα είναι κυκλική, τότε το πισωγύρισμα και η παλινδρόμηση είναι η πιο εύκολη κίνηση, η πιο κατανοητή χρονικότης. Τώρα ζούμε μια παλινδρόμηση τέτοια, ένα πισωγύρισμα το οποίο όμως καλούμεθα να πληρώσουμε. … Θα πρέπει να φτάσουμε μέσω της παιδείας στη δημιουργία ενός πολίτη, ο οποίος αγαπάει και νοιάζεται, αυτόν τον οποίο δεν γνωρίζει. Με τους όρους αυτούς και με αυτές τις συνθήκες μπορούμε να πούμε πλέον, ότι διεκδικούμε τη ζωή, και αν δεν αφήσουμε τη ζωή, είναι βέβαιο ότι και η ζωή δεν πρόκειται να μας αφήσει.

4 thoughts on “Με τον Φακό του Hellenic TV, ο Στέλιος Ράμφος από το Λονδίνο.

  1. Η Ταχύτητα που αναπτύσσεται λόγο του διαδικτύου είναι ικανή να μας μεταφέρει ακόμα και στο Λονδίνο για χάρη σας κύριε Ράμφο. Παρόλο που έχω μάθει όλα αυτά που χρειάζομαι για να σταθώ απέναντι στις κρίσιμες αυτές ιστορικές στιγμές που βιώνουμε όλοι μας αλλά και απέναντι στον καθρέφτη μου –όπου με την ενδουπολογιστικά διαμεσολαβημένη παρότρυνση σας βρίσκομαι είδη στο Βερολίνο με την ιδιότητα του εικαστικού για να συλλάβω τον μετά- μεταμοντέρνο χώρο και χρόνο και για να μην ζω κάτι το πεθαμένο- δεν χορταίνω να σας ακούω!

    Μου αρέσει!

  2. Πραγματικά, όταν παρασυρόμαστε από θεωρίες συνομωσίας είναι γιατί παραιτούμαστε των ευθυνών μας. Ψάχνουμε για επιβεβαίωση των θεωριών αυτών και αύξηση των ομοϊδεατών μας! Η ευθύνη όμως για την κατάντια ενός κράτους ανήκει στον λαό του, ιδίως όταν πρόκειται για δημοκρατικό καθεστώς. Είστε από τους ελάχιστους που έχουν ασχοληθεί με την έννοια της αλληλεγγύης. Η ανάγκη για κοινωνική ευζωία έχει στενά περιοριστεί στον κύκλο της οικογένειας και της παρέας, με αποτέλεσμα η χωρίς αντάλλαγμα προσφορά να είναι είτε ελάχιστη, είτε δακτυλοδεικτούμενη. Η έλλειψη αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο, επεκτείνεται πολύ εύκολα και στην αδιαφορία μας προς τα ζώα και την φύση, και εκεί πραγματικά δείχνουμε το πραγματικό μας πρόσωπο. Η ανομία, οδηγεί σε φασιστικές συμπεριφορές. Ο καθένας μας θεωρεί (βάζω και τον εαυτό μου μέσα) ότι αφού το κράτος δεν τηρεί τις υποσχέσεις του για ασφάλεια, δικαιοσύνη κ.λπ, μπορεί ατομικά ο αδικημένος πολίτης να πάρει το νόμο στα χέρια του. Μας φαίνεται απόλυτα φυσικό για παράδειγμα ότι δεν θα πληρώσουμε διόδια στην Αθηνών-Πατρών γιατί ο δρόμος είναι άθλιος τόσα χρόνια και γιατί σκοτώνονται συνεχώς άνθρωποι διασχίζοντας τον. Το κράτος δεν τήρησε τις υποσχέσεις του, άρα και εμείς δεν θα πληρώσουμε. Αντίστοιχα παραδείγματα συναντάμε καθημερινά, με αποτέλεσμα λόγω της κρατικής ανομίας, να έχουμε όλοι μας αποκτήσει πτυχίο νομικού, γιατρού, οικονομολόγου… και να αρνούμαστε τις υποχρεώσεις μας. Ενώ θα ήταν πολύ πιο υγειές να προτείνουμε λύσεις, ή να απορρίψουμε πρόσωπα. Έχει αρχίσει να περνάει η αδιαφορία από δίπλα μας, χωρίς αυτό να μας φοβίζει. Άστεγος κανιβαλίζει στο πρόσωπο συνανθρώπου του και του φαίνεται θεμιτό αφού δεν έχει να φάει. Το τέρας κυκλοφορεί ανάμεσά μας και εμείς του κλείνουμε το μάτι. Δεν το φοβόμαστε πια, γιατί δυστυχώς έχουμε αρχίσει να του μοιάζουμε…

    Μου αρέσει!

  3. Και πάλι στο προσκήνιο το δίπολο μυθικός έναντι ιστορικού χρόνου. Ουδέποτε η ελληνική κοινωνία τροχιοδρόμησε στον ιστορικό χρόνο πλην ελαχίστων εξαιρέσεων ασύνδετων αστικών κέντρων (Ερμούπολη, Γαλαξείδι).
    Ωστόσο κ. Ράμφε, θα πρέπει να δούμε και το πλαίσιο. Δεν είναι τάχα παρακινδυνευμένο να μιλάμε για μια απλή ευθεία που ενώνει το «δεν πληρώνω» με τον κανιβαλισμό της Ουκρανίας; Στο κάτω κάτω το κοινό δικαιούται να έχει ένα αίσθημα δικαιοσύνης: Ο δρόμος σου κύριε Περιφήτη δεν αξίζει 3.10 (Κόρινθος – Πάτρα). Με ποιον να ταυτιστεί το μέλος του ζαλισμένου κοπαδιού; Με τον υπόδικο παρ’ ολίγον πρωθυπουργό Τσοχατζόπουλο; Αυτά δεν ήταν τα πρότυπα; Τα οποία με τη σειρά τους ψηφίζονταν λυσσωδώς από το δημοσιοϋπαλληλικό ποίμνιο που σύσσωμο μετακομίζει στον Τσιπρανδρέου του μορατόριουμ στο Αιγαίο, της μηδενικής βάσης για τις βάσεις και της γυμνασιακής πλάκας… Και η ιστορία επαναλαμβάνεται.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s